logotipo
imagen
imagen
imagen
imagen
imagen

era poc més que l'excusa necessària per abastar la veritable fita de tot plegat: fer del camí un refugi intens de plenitud i satisfacció.

Moltes són les eines i destreses que procurem desenvolupar a l'escola en els nostres alumnes per tal de fer-los hàbils en l'entorn canviant i exigent en el qual han de construir la seva vida. Recursos que es tradueixen en continguts acadèmics i en un seguit de valors personals i emocionals que, més enllà del que escaigui estrictament útil, els pugui ajudar a dotar-se de sentit.

Però si hi ha un element que preval a tots els altres seria aquest del que avui us estem parlant, la força interna que els pot fer marxar amb optimisme, amb una reivindicació plaent i esperançada en la bondat de la vida.

Demà al matí, com cada dia, ens tornarem a trobar a l'entrada de l'escola i ens saludarem de camí a les aules, disposats per començar una nova jornada. I, com cada dia, els mestres i tot el personal no docent albirarem en cadascun dels nostres alumnes la seva meravellosa ànsia de recerca i disposició a la sorpresa. Amb l'alè del seu entusiasme per tot allò que és preciós i estimulant bastirem el nostre vaixell quotidià, un món petit, és cert, però complet a vessar d'aquesta primordial determinació: fer d'ells i elles un gran projecte i una gran realitat de confiança en el futur i en les seves capacitats. A això ens dediquem, amb modesta i renovada tenacitat; si més no, aquesta és, el centre del nostre quefer, la nostra més preada i permanent il·lusió.

Julián de la Fuente

Director

Editorial

L'escola és un món, un món obert i flexible, on els infants, les seves famílies i tot el personal que hi treballem construïm, dia a dia, petits miracles d'il·lusió.

Seria injust i poc raonable menystenir aquest gran motor que, en realitat, és el que ens empeny a cada pas en tot allò que fem: el desig que els nostres fills i filles es mirin a si mateixos i el que els envolta, amb la certesa que se'n sortiran davant els entrebancs, i que els seus somnis, les seves necessitats personals, gaudiran de l'espai i els recursos adequats per desenvolupar-se. I si pensem, per un moment, en allò què llampega al bell fons de tots els nostres actes com a pares i com a docents, no ens costarà reconèixer la imatge de cadascun d'ells mirant-s'ho tot amb ulls esperançats.

Al capdavall, i després del llarg camí que els adults hem recorregut per arribar on som, tots sabem, per experiència pròpia, que no hi ha ulls més poderosos que els que miren amb il·lusió.

 Eduard Punset  reconeixia que la felicitat és la il·lusió pel que ha de venir. Que, de vegades, allò que tenim al davant suposi per nosaltres un repte considerable o una previsible i onerosa inversió d'esforç és tan sols una part del joc. 

El que de veritat importa és la nostra disposició per gaudir i acceptar el que estem vivint, que la confiança en els nostres recursos i aptituds ens permetran donar una resposta adequada a allò que se'ns planteja; en tot cas, una resposta digna del que som i del que hem estat capaços de fer. Cada nou repte, cada nova incertesa, per petita que sigui, és una invitació a mostrar-nos i explorar on podem arribar. 

Aquella Ítaca, amb la que Kavafis, "el vell poeta", somniava com a meta del seu periple pel mar, 

2
Editorial

3-4
Llar d'Infants

5-6
Parvulari

7-10
Maneres de fer

11-15
Educació Primària

16-21
Educació Secundària

22
Agenda 21

23
Auxiliar Conversa

24-25 
Concursos i premis

26
Trailwalker

27
Festes

28-29
Pastoral

30
EMOL

31
AMPA

imagen

La psicomotricitat els permet desenvolupar les seves capacitats motrius al mateix temps que van descobrint les seves possibilitats i cada vegada s'esforcen més per superar-se.

Aprenen a relacionar-se amb els companys, amb l'educadora i la llengua anglesa partint de l'entorn que els envolta , del seu cos i dels objectes.

VERY GOOD, FANTASTIC!

PSICOMOTRICITAT FINA I PSYCHOMOTRICITY IN ENGLISH

3

La Llar d'Infants

Psicomotricitat nadons.

imagen
imagen

4

La Llar d'Infants

Psicomotricitat fina.

imagen
imagen
imagen
imagen

Psychomotricity in English.

Parvulari

imagen
5

El curs 2016-17 ha vingut ple d'activitats i festes tradicionals, d'excursions per veure la natura i sortides de caire cultural.


imagen
imagen

Hem vist la tardor en diferents indrets de la nostra ciutat.

imagen
imagen

Parvulari

Hem celebrat la Castanyada, el Nadal, el Carnaval, la Pasqua, la Festa del Col·le...






Les sortides culturals han estat a la Casa dels Gegants de Lleida, al voltant del barri de la nostra escola, al teatre del Caixafòrum, a la Llotja...





Aquí teniu un petit recull d'imatges de tot el que hem fet...

6
imagen
imagen
imagen
imagen
imagen
imagen

Observem com cau l'aigua i el so que fa. Juguem a omplir i buidar. Experimentem i percebem diferents sensacions mitjançant el cos i els objectes, despertem la curiositat del que passa amb l'aigua amb glaçons i l'aigua calenta. 

XIP XAP: JUGUEM AMB L'AIGUA! 

Afavorim l'atenció, la concentració i l'interès per superar les dificultats en les activitats proposades.

Maneres de fer

7

imagen

Els nens i nenes de P3 han escollit mitjançant votacions un animal que veuran en la sortida a la granja escola de La Saira.

Al Parvulari ja fa una colla d'anys que vam implantar la metodologia dels Projectes d'Aula, els quals treballem conjuntament amb les unitats didàctiques i els racons.
La finalitat principal dels Projectes és arribar al coneixement a partir dels interessos dels infants. Ells esdevenen protagonistes principals dels seus aprenentatges ja que, a partir de les seves preguntes, es va cercant la informació necessària amb la guia i l'acompanyament de la tutora. 

Maneres de fer

imagen
8

Els alumnes de P4 i P5 han dut a terme el Projecte de l'Univers, ja que en la Festa del Carnaval s'havia escollit aquest tema. 

imagen
imagen
 Aquest curs, i seguint amb la línia d'innovació pedagògica de l'escola, hem endegat dues àrees noves a Cicle Mitjà i Superior de Primària: Educació Emocional i Teatre, que en sessions setmanals dins l'horari escolar, ens serveixen per entendre i aprofundir en el nostre món interior i en la nostra capacitat d'expressió oral i corporal.

Maneres de fer

imagen
imagen
imagen
9
Teatre

A Cicle Mitjà durant aquest curs hem treballat diferents eines que ens ajuden a l'hora d'expressar-nos damunt l'escenari. Hem dut a terme exercicis de veu, respiratoris, d'expressió corporal i oral, d'improvisació, construcció de persontages i memòria.

A 6è hem fet una introducció al món del teatre i ens hem centrat, bàsicament, en la realització d'exercicis i jocs teatrals. Les darreres sessions s'han dedicat a posar en pràctica les tècniques adquirides​.

A 6è - A vam preparar un gag televisiu i a 6è - B estem preparant un teatre llegit "La donzella sàvia", adaptació del conte teatral "La Fustots", escrit per Joan Salvador.

Educació Emocional

Estructurem l'àrea de manera cíclica en quatre cursos. Primer any (curs 16-17): Jo amb mi - la relació amb un mateix.Segon any (curs 17-18): Jo amb tu - la relació social. Tercer any (curs 18-19): Jo amb el món - la relació amb el que ens envolta. Quart any (curs 19-20): Jo amb Déu - la relació amb el transcendent.
Durant aquest curs ens hem centrat a treballar vocabulari emocional, consciència emocional i del moment present,  autoconcepte i autoestima, gestió d'emocions negatives, mindfulness, ioga, meditació, tècniques de relaxació, de respiració, visualitzacions i mandales.
imagen

Tutoria entre iguals

Aquest curs s'ha iniciat, en fase experimental, un nou projecte al centre anomenat "Tutoria entre iguals". Es tracta d'una modalitat d'aprenentatge cooperatiu en parelles on els alumnes assoleixen un objectiu comú a través d'un marc de relació exteriorment planificat: la interacció entre alumnes grans i petits en una situació on el treball pràctic i el diàleg són les eines utilitzades per a construir el coneixement.
És una pràctica amb alumnes d'edats diferents, on es busca que els nens i nenes treballin amb un company més gran i que aquesta situació s'apropi a la que es viu en el context familiar i social extern a l'aula, on es barregen persones de diferents edats. La tutoria entre alumnes és també un instrument d'atenció a la diversitat capaç de mobilitzar la capacitat integradora i mediadora de l'alumnat.
El projecte no està enfocat a l'assetjament escolar, com s'està fent en altres centres. Els nostres objectius van més enllà. Es pretén permetre una estreta col·laboració entre etapes, cultivar les habilitats pròpies del treball experimental, facilitar el procés d'integració dels nous alumnes al centre educatiu i fomentar la implicació i responsabilitat de l'alumnat dels darrers cursos de l'ESO.

Els alumnes de 3r d'ESO són tutors -de forma voluntària- dels alumnes de 6è de Pimària i els alumnes de 4t d'ESO ho seran dels alumnes de 1r d'ESO. Són voluntaris més grans entrenats en habilitats interpersonals com l'escolta activa, l'assertivitat i el lideratge, per oferir suport i amistat de manera informal.

10
imagen
Ràdio SAFA: un nou projecte

El passat mes de febrer, el col·legi Sagrada Família va endegar el projecte SAFA Ràdio; una ràdio que té com a objectiu no només arribar al col·lectiu escolar, sinó a tot el barri de la Noguerola. Els participants han estat els alumnes de 2n i 3r d'ESO de les matèries optatives de "Fem ficció" i "Emprenedoria".

La ràdio ha despertat en els nostres alumnes una gran capacitat creativa i poder de decisió per tal de tenir a punt els 40 minuts del magazine "Safa's Voice" quinzenalment. A més a més, per dur a terme un projecte d'aquesta magnitud és necessari treballar en equip, cooperant i convivint. La presa de decisions en moments de tensió, una de les qualitats demanades als treballadors en qualsevol multinacional en l'actualitat,  també ha estat essencial.

En conclusió, l'experiència ha fomentat l'aprenentatge competencial dels nostres estudiants, així com la seva capacitat d'autogestió, però, principalment, ha fomentat en els alumnes una nova il·lusió. 

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/itemlist/category/200-safa-radio
Maneres de fer
imagen
imagen

El programa posa èmfasi en les tutories informals, és a dir, en aquelles que es produeixen a l'hora del pati, en sortir de classe, als passadissos... i les considera tutories clau per assolir els objectius plantejats a l'inici.  Són les més efectives i la base del projecte. 

El proper curs ja estarà en marxa de forma definitiva i esperem que sigui una bona eina per als nostres alumnes.

imagen
imagen
imagen

Educació Primària

  Representació d'un restaurant xinés i utilització dels palets per menjar

11

El nostre amic especial 


Durant aquest any, com a novetat, els alumnes de 1r d'EP a l'hora d'expressió oral de llengua castellana  han rebut la visita d'un amic especial, un robot que venia d'un altre planeta i que volia saber-ho tot sobre nosaltres.

Hem fet una gran varietat d'activitats: jocs diversos, cançons, videos, pel·lícules, els hem explicat els nostres costums i tradicions, hem cantat, hem ballat i sobretot hem fet ús del castellà d'una manera lúdica i comunicativa.

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/812-la-bolsa-sorpresa

Elaboració de fanalets i ombres xineses

Projecte Interdisciplinari la Xina


Els nens de 2n d'EP hem gaudit, durant aquest curs, d'una cultura tan interessant com la dels xinesos, una de les civilitzacions més antigues del món.

Hem  pogut situar la Xina al món. N'hem conegut les ciutats més importants, la seva història, les seves curiositats i hem fet un munt d'activitats que ens han ajudat a comprendre millor la seva cultura.
imagen

LA BIBLIOTECA D'AULA, gestionada pels alumnes, ells mateixos us en fan cinc cèntims:

Quan la Magda ens ho va anunciar ens va semblar una idea fantàstica i encara ho disfrutem com el primer dia!      (Aleix Casellas)

M'ha agradat molt! Jo he estat bibliotecària i semblava una biblioteca de veritat! (Irene Martínez)

Jo no vaig ser la primera bibliotecària però vaig ser la segona. Quan m'ho van dir va ser un somni... Llavors el somni es va fer realitat!  (Vinyet París)

Quan acabes el teu llibre, el canvies. He llegit en català, en castellà i en anglès. Podeu fer-ho a la vostra classe, és molt divertit! Llegiu molt i apreneu a llegir!  (Ivan García)

Educació Primària

12

imagen

Fer pa

Després d'elaborar la recepta del pa vam portar els ingredients per fer-ne a la classe...

El que més m'ha agradat de tercer ha sigut fer pa amb els meus companys!  (Bianca Rodríguez)

Vam provar de fer pa per sentir-nos com pastissers autèntics. Vam fer panets rodons, panets amb formes... I a la tarda ens vam fer un entrepà per berenar!  (Stefan Onogea)

imagen

Cartes al Kevin

Al febrer, el Kevin va anar a viure a Reus però estàvem estudiant la carta i...

Nosaltres un dia vam pensar... I si li fem entre tots unes cartes al Kevin? Vam escriure al Kevin i als seus nous companys i ells ho van rebre i ens van respondre! Ara tenim un llibret amb tot de cartes de Reus! (Maria Farré)

M'ha agrada
t molt ja que era una activitat d'amistat. Quan el Kevin les va rebre segurament es deuria posar molt alegre, ens trobava molt a faltar... I nosaltres també!  (Irene Boneu)

 

imagen
imagen

Educació Primària

 Tots ells, encapçalats pel Moha, el seu entrenador, han aconseguit guanyar tots els partits disputats menys dos, derrotant fins i tot, i contra tot pronòstic, els campions de la seva categoria.
Ho han donat tot en el joc, mostrant un enorme compromís cap a l'equip ja que al ser només nou jugadors, en molts partits han hagut de jugar tots sense descans.
Exemple de lluita i de respecte ha estat també el Moha, al qual volem felicitar des d'aquestes línies, per haver aconseguit el repte de la victòria al mateix temps que ens regalava el plaer de veure un joc vibrant de companyonia, treball d'equip i esperit de pertinença al grup.

13

SOM UN EQUIP

LA MINIPELI

Aquest curs, uns quants nens i nenes de Cicle Mitjà de Primària han participat al rodatge d'un curtmetratge. Com que la paraula era un pèl difícil, n'hem dit la minipeli.

Tot va començar quan vam preguntar a clase si fotre era una paraulota, i saps què? No ho és! És una paraula comodí, i té tants significats que serveix per dir una pila de coses diferents!

Rodant la minipeli hem aprés que els romans ja teníen aquesta paraula i que en moltes altres llengües romàniques també existeix.
Hem participat en un diàleg en què utilitzavem aquest verb moltes vegades, amb sentits molt diversos, i hem vist que, quan en fem un abús, el vocabulari s'empobreix.

La nostra minipeli es titula JÒQUER, i la podeu veure punxant en aquest enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=QyPRbX02Nbg&feature=youtu.be

Exemple d'esportivitat, de joc net, de constància i d'esforç ha estat sens dubte l'equip de bàsquet format per la Valle Pérez (5è A), el Valentino Musso (3r B), el Martí Bobet, l'Oscar Torres, l'Eric Torrell (4tA) i el Sergi Esquius, el Jaume Martínez, el Marc Saarb i l'Eddie Soriano (4tB).

imagen

Educació Primària

imagen
imagen
14

INTERVIEW IN ENGLISH 

Els alumnes de 5è d'EP han fet una activitat competencial molt divertida. Han preparat una entrevista en anglès i l'han representat als seus companys.

Han demostrat imaginació i creativitat, s'han disfressat, han treballat en grup i han après a respectar les idees dels altres.  

HALLOWEEN 

Els alumnes de 5è han participat en una activitat  competencial que els ha agradat moltíssim: Han decorat les seves classes, els passadissos,  han fet activitats de vocabulari i diversos jocs. També s'han disfressat  de monstres, bruixes, zombis, esquelets i vampirs, i han recorregut les classes de primària per fer "trick or treat" cantant una cançó .

APADRINAMENT LECTOR

Durant tot el curs escolar els alumnes de 5è han estat els padrins de lectura dels nens de 1r.
Els han acompanyat, ajudat, i passat molt bons moments. Han après a compartir experiències i han creat una bonica amistat .

Vídeo: https://goo.gl/photos/rYMA9XFACLr5ZRYF8

Més fotos: http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/940-cloenda-apadrinament-lector-1r-5e-d-ep-curs-16-17

imagen

Educació Primària

15

PENPAL PROJECT LLEIDA

Hem començat un projecte  nou que s'ha dut a terme durant tot el curs conjuntament amb els alumnes d'un altre centre de 6è de Lleida. 

La primera part és contactar amb els alumnes per conèixer qui són: COMENCEM A ESCRIURE I REBEM LES SEVES CARTES EN ANGLÈS! 

S'ha creat un blog on anàvem penjant les activitats que s'han anat realitzant. Cartes, targetes de Nadal, de St. Valentine, vídeos penjats al mur col·laboratiu padlet, entre d'altres. 

Una activitat molt motivadora que fa que els alumnes esperin amb il·lusió notícies dels seus amics i aprenguin nous aspectes relacionats amb el món que els envolta tot utilitzant l'anglès com a llengua vehicular. 

Si teniu curiositat per mirar el blog, clickeu al següent enllaç: 

http://penpalprojectlleida.blogspot.com.es/

FISH AND CHIPS 

El Sergi López, la Cel Tarragó, el Marcel Gruñeiro i l'Emma Aris de 6è d'EP van ser seleccionats per participar al  concurs d'anglès Fish & Chips de TV3. 

El passat 23 de febrer els companys  de 5è i  6è d'EP van assistir com a públic als estudis de gravació a Barcelona per animar els nostres concursants.

Fish and Chips és un concurs produït per Televisió de Catalunya que estimula l'aprenentatge de l'anglès mitjançant el joc i la música.

És una activitat pensada per gaudir, aprendre, ballar, cantar, conviure amb els companys. En definitiva, per passar-ho bé i potenciar aquesta llengua. 

imagen
imagen

FRANKENSTEIN Let's go to the theatre!

Aquest any els alumnes de 5è I 6è d'EP van anar al teatre a veure FRANKENSTEIN, una representació molt divertida i interactiva que havíen treballat prèviament a la classe d'anglès mitjançant un dossier.

En aquesta ocasió alguns alumnes van participar activament i van sortir a l'escenari amb els actors.

Si voleu mirar els vídeos i les fotos...

http://englishsafalleida.blogspot.com.es/search/label/Frankenstein

imagen

Educació Secundària

16

Trobada Intercol·legial dels alumnes de 1r d'ESO

L'alumnat de 1r d'ESO ha participat a la Trobada Intercol·legial, que reuneix alumnat d'altres centres de la Sagrada Família, que ha tingut lloc a Montserrat. durant el mes de març. Han pogut gaudir del cant del Virolai, cantat per l'Escolania, i han passat un dia fantàstic. 

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/itemlist/category/42-1r-d-eso
imagen

 VISITA A LA DEPURADORA 

Els alumnes de 1r d'ESO han visitat l'Estació Depuradora d'Aigües Residuals de Lleida (EDAR). Durant la seva estada, han realitzat un taller i han visitat les instal·lacions.

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/851-visita-i-taller-a-la-depuradora-de-lleida-edar

imagen

Mannequin challenge

Els alumnes de 2n d'ESO de la matèria optativa "Fem ficció "ens hem divertit moltíssim organitzant aquest esdeveniment de l'escola per felicitar les festes de Nadal a les nostres famílies.  

Carla Zafra i Elena Castillo

Sortida Estalvi i eficiència energètica

Des de la matèria de Ciències Naturals, els alumnes de 2n d'ESO han  participat en una activitat emmarcada dins del programa Lleida en viu, que consistia a estudiar una instal·lació fotovoltaica i per això han hagut de pujar a la teulada del Camp d'Esports.

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/963-sortida-estalvi-i-eficiencia-energetica

Educació Secundària

imagen
imagen
L'escriptor lleidatà Emili Bayo ha visitat un cop més l'escola i ha ofert a l'alumnat de 1r d'ESO una xerrada referent a una de les seves obres "Premonicions", que els alumnes de 1r d'ESO han llegit aquest curs.

D'altra banda, la Mariví Chacón, periodista de la ciutat i mare d'un alumne del col·legi, ha fet un taller amb alguns alumnes de 2n i de 3r d'ESO, que seran els encarregats d'iniciar el projecte de la ràdio de l'escola.

Quan les dues activitats han acabat, els dos convidats han realitzat una sessió conjunta per tal que tots els alumnes poguessin veure com es fa una bona entrevista. 
imagen

17

Trobada amb l'escriptor Emili Bayo i la periodista Mariví Chacón
imagen

Ciència al carrer

Un any més, l'escola participa en l'activitat Ciència al carrer gràcies a la bona feina duta a terme pels alumnes voluntaris de l'ESO i el professorat del departament de ciències que s'implica en aquesta fira.

Educació Secundària

18

Sortida Intercol·legial a la Seu d'Urgell

Un curs més, els alumnes de 3r d'ESO han participat en la sortida intercol·legial que es realitza a la Seu d'Urgell. Allà s'han trobat amb companys d'altres centres Sagrada Família i han pogut gaudir d'un dia ple d'activitats. A través d'una gimcana per diversos llocs emblemàtics de la ciutat, els alumnes han pogut descobrir el carisma de la nostra fundadora.

imagen

Curs de formació en primers auxilis i ús del desfibril·lador

Els alumnes de 3r d'ESO hem participat en un curs de formació en primers auxilis i ús del desfibril·lador, que imparteix la Creu Roja.

D'aquesta manera, en diferents sessions, vam poder aprendre i practicar com fer una reanimació cardiopulmonar, com utilitzar correctament un desfibril·lador, conèixer tècniques per evitar els ofegaments, entre altres pràctiques.

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/808-curs-de-formacio-en-primers-auxilis-i-us-del-desfibril-lador

Taller de percussió africana

El passat 20 d'abril, els alumnes de 1r i 3r d'ESO que estan cursant l'assignatura de música van participar en un taller de percussió africana, de pràctica instrumental. Aquesta activitat va ser realitzada per Jordi Parés, component de "Khan Cartró factoria artística".

Els alumnes van treballar diferents ritmes del nord-oest d'Àfrica amb dos instruments característics de la zona: el djembé i la derbuka. Durant la sessió, cada alumne va poder tocar cadascun  dels dos instruments.

Fou una experiència bonica i els alumnes ens ho vam passar d'allò més bé!

alumnat de 3r d'ESO

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/938-taller-de-percussio-africana

imagen
imagen
imagen

Educació Secundària

19

Convivències

El passat 30 de setembre, tots els alumnes de l'ESO vam anar de convivències a Sant Llorenç de Montgai. De bon matí, vam agafar un tren per arribar-hi; un cop allà, vam passar el matí realitzant una sèrie de tallers sobre la prehistòria.

En acabar, vam dinar tots plegats i vam reprendre el viatge de tornada. Va ser molt bonic i ens ho vam passar molt bé.

Oriol Gràcia i Martí Riu, alumnes de 1r d'ESO

imagen

Sortida cultural a Barcelona

Aquest any a Barcelona hem pogut gaudir de l'obra de teatre Scaramouche.
Tot seguit, hem anat tots junts a dinar al Maremàgnum; i finalment, els alumnes de 1r hem anat a fer una activitat al museu de la xocolata; els alumnes de 2n, al museu d'Història de Catalunya, i els alumnes de 3r i 4t a la Basílica de la Sagrada Família, on hem fet una activitat amb les "tablets" que ens ha mostrat la basílica des d'una altra perspectiva.

imagen

La Marató de TV3

Aquest any ens parla dels ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.
Amb la seva xerrada pretenen informar i sensibilitzar els alumnes sobre aquestes lesions.
Ha estat molt impactant i emocionant. Ens han fet aflorar els sentiments i ens han conscienciat sobre la importància d'aquestes lesions.

imagen
imagen

Animac

Els alumnes de l'ESO hem anat a la Llotja a veure un seguit de curtmetratges que ens parlaven dels sentiments i les emocions. Ens hem sentit els protagonistes de cada història; ens ha agradat molt i hem trobat aquesta experiència molt enriquidora.

Clara Alarcón i Sandra Molina

Teatre en anglès: "Macbeth"

Els alumnes de l'ESO hem pogut assistir a una representació teatral en anglès.

Aquest any hem pogut assaborir un clàssic Shakesperià, Macbeth, que es barrejava amb la comèdia musical esbojarrada, per confeccionar un plat deliciós i entretingut apte per a tots els gustos.

imagen
imagen

Sortida Exposició Ramon Llull

Els alumnes de 4t d'ESO vam anar al museu de Lleida a visitar l'exposició de Ramon Llull.

Allí ens van parlar de la seva vida i obra i també vam poder gaudir de l'experiència de disfressar-nos com autèntics peregrins.

Daniela González, alumna de 4t d'ESO

Sortida Afrània

Els alumnes de 4t d'ESO de Llatí, van participar en el taller d'Història, Epigrafia i Arqueologia anomenat Afrania, una esclava d'Ilerda, a l'Arxiu Arqueològic de l'Ajuntament de Lleida. Un cop acabat, van tenir l'oportunitat de recórrer alguns dels llocs arqueològics més importants de l'antiga Ilerda: les restes de la muralla romana, la domus romana de l'Auditori Enric Granados i l'exterior de les termes utilitzades pels ciutadans de Roma. 

Va ser tot un luxe comptar com a professor i guia amb el Xavier Payà, Cap d'Arqueologia, expert en Roma antiga i responsable de la majoria d'excavacions i estudis realitzats. 

Educació Secundària

imagen
imagen
imagen

Investiguem la vacuna del VIH/SIDA

En aquesta sortida, els alumnes de 4t d'ESO de biologia vam participar en un taller d'experiments que reprodueix part de la recerca que es duu a terme als laboratoris de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, per tal d'identificar substàncies candidates a formar part d'una vacuna contra la Sida. Vam haver d'investigar amb una proteïna del VIH i emprar diverses tècniques de laboratori.  Aquesta pràctica ens va servir per veure com es treballa en un laboratori.

Pol Chico, alumne de 4t ESO

Visita a la Seu Vella de Lleida

Els alumnes d'història de l'art vam tenir l'oportunitat de visitar i conèixer amb detall cada racó de la Seu Vella  de Lleida.

La guia ens va explicar l'època i el període militar que va viure la ciutat i la funcionalitat que tenia l'edifici, així com també se'ns va parlar dels diferents estils arquitectònics que s'hi poden observar.

Anna Curià, alumna de 4t d'ESO

20

imagen
imagen

Educació Secundària

Fapel University Day

Els alumnes de 4t d'ESO vam assistir a unes xerrades, organitzades per les diverses universitats públiques i privades, que tenien com a objectiu introduir-nos al món universitari i orientar-nos en els estudis postobligatoris. Se'ns van presentar diverses opcions d'estudi i se'ns va explicar el funcionament d'algunes universitats, la seva metodologia de treball i els requisits necessaris per accedir-hi. També ens van parlar de les diverses sortides professionals a què conduïa cada grau. En la meva opinió, van ser molt útils per començar a  orientar-nos cap al nostre futur acadèmic.

Erica Izaguirre, alumna de 4t d'ESO

21

Testos Orientadors a 4t d'ESO

Aquest any, un equip d'orientació de la Universitat de Lleida va venir a l'escola amb la finalitat de dur a terme un projecte d'orientació amb els alumnes de 4t d'ESO.

Havíem de realitzar un test a partir del qual n'extraurien les nostres fortaleses així com els punts més febles, i ens oferirien una sèrie d'eines que podríem emprar per millorar la gestió de les nostres emocions i capacitats tant en el terreny emocional com en el món laboral.
Competències Bàsiques a 4t d'ESO

Els dies 14 i 15 de febrer, els alumnes de 4t d'ESO van realitzar les proves de les Competències bàsiques, que consisteixen en la realització de diversos exàmens mitjançant els quals s'avalua els coneixements que els alumnes, en finalitzar l'educació secundària obligatòria, han d'haver adquirit en llengua anglesa, llengua catalana, llengua castellana, matemàtiques, i en l'àmbit científicotecnològic.

Moltes felicitats pels bons resultats obtinguts.
imagen

AGENDA 21

III Edició del concurs "Les piles, a l'Apilo de l'escola"

Els alumnes d'EP han participat en el concurs de recollida de piles,  acumuladors de telèfons mòbils i càmeres de vídeo. A més, els organitzadors ens han regalat un petit contenidor per a un bon emmagatzematge.  

El nostre coet Apilo XII està ubicat a recepció.

Nou hort escolar.
 
Aquest curs el nostre hort disposa de nous palets i sistema de regadiu. 

Alumnes d'EI i EP han plantat cebes, maduixeres, enciams, carxofes i diverses plantes.  

28a Fira de Teatre de Titelles de Lleida

Els alumnes d'EP han realitzat uns titelles reutilitzant diferents materials.
Una selecció d'aquestes creacions ha estat exposada a botigues del carrer Magdalena. 

imagen

Agenda 21

22

imagen

LA MEVA EXPERIÈNCIA AL PLENARI

El Consell dels Infants és molt important  per la nostra ciutat ja que transmet la opinió  dels  nens i les nenes . Aquesta iniciativa  la  porta a terme  l' Ajuntament de Lleida .  Jo que he format part durant dos anys  del Plenari o Consell d'Infants, he viatjat a Santander  a la Reunió Nacional d'Infants i Adolescents  amb el meu company Álvaro Pérez,  estic a la Comissió Permanent al costat de l'alcalde com a representant del col·legi a Lleida i he sortit a la revista de la UdL donant la meva opinió sobre el plenari. Penso que és molt important que s'escoltin la nostra opinió i els nostres suggeriments.

Ha estat i és un honor formar part d'aquesta iniciativa  i si m'ho tornen a dir sens dubte diré que sí perquè ser membre del Consell d'Infants és una experiència que no es pot viure cada dia. Gràcies a les persones que m'han ajudat a arribar fins aquí.                                                                                                                            

Roger Alcalà

imagen

El Consell de Joves es duu a terme dues vegades al mes.  El propòsit general del Consell és donar-se a conèixer a través de diferents activitats que organitzem per adolescents. 

Les activitats les proposem als companys de la nostra escola i les difonem a gent coneguda. En definitiva, ha sigut una experiència enriquidora i entretinguda.  

Mercè Bonjorn

imagen

Conversation Assistant

   LUNCH WITH ANDREW


  This year we have had a new initiative. From Monday to Thursday, Andrew has lunch with our students in the school canteen.

They practise English in a natural way and they speak about everything

After graduating University I realised that I wanted to do something different by living abroad, experiencing another culture and attempting to learn a foreign language.
The CAPS Program therefore ticked all the boxes for me as, by giving me the chance to live in Lleida in Catalonia, Spain, it has allowed me to do all of the above. In addition, it has also provided me with the opportunity to gain first hand teaching experience, experience that will be invaluable regardless of whether I decide to pursue a career in teaching or not.

When making the move to Lleida I was undeniably apprehensive as I did not know what to expect from the School, the Host Family or the city, and of course I could not speak the language. However, my worries quickly disappeared on arrival as my Host Family, Tutor and the rest of the staff at Sagrada Familia made me feel very welcome. I could not have asked for more from my Host Family as they were great in helping me get settled and also introducing me to Catalan and Spanish culture. My tutor was also very attentive and always ensured that I was well in my new surroundings.

As a Conversation Assistant I work with 3rd of Primary to 4th of ESO doing a wide variety of activities. With the younger students I predominantly work on Reading and pronunciation whereas my main focus with the older students is introducing them to new, more complex or more 

23

imagen

colloquial vocabulary as well as preparing them for speaking exams and leading speaking games. I also have lunch with students from 5th of Primary up to 4th of ESO to give them an opportunity to practice their English in a relaxed environment away from the classroom. I thoroughly enjoy working with a range of ages as each year group challenges me in different ways and every class has their quirks. I am enjoying my time here as a Conversation Assistant at Sagrada Familia and am very thankful to all of those who have been so welcoming and made the experience so memorable.

Andrew.

Exàmens de Cambridge

Andrew is the language assistant of this academic year. He is from Cambridge. We have been doing different activities and playing different games with him. We have prepared the Cambridge exams with him to have a good mark.

Enric Vilanova i Pau Burrueco, alumnes 3r d'ESO

Concursos i premis

24

PUJA AL BUS!

Al concurs literari que organitza Sarbús, la Berta Mur ha obtingut el primer premi amb el text La tristor del bus turístic, i la Marina Antelo, el tercer, amb el treball titulat La fada Mustafina a Lleida. Les dues van a la clase de 3r A.

Enhorabona!

PARADA LITERÀRIA 

Al concurs Parada Literària, organitzat per ATM Lleida, ens hem emportat els primers premis de les dues categories en les quals participàvem: per una banda, la Paula Buendía, de 3r-B, amb un dibuix sobre el transport de persones i, per l'altra, la Montse Melgosa, tutora de 3r-B, amb la proposta Mou el cul!, a la categoria de professorat.

ÀNGEL GÓMEZ, de 3r-B d'EP, obté el 1r Premi Dibuixa el Nadal a Lleida.

CARTES TELEMÀTIQUES 

L'Oscar Torres, de 4t A EP, va rebre el primer premi del concurs de Cartes Telemàtiques als Reis d'Orient.

imagen
imagen
imagen
imagen

ATENEU POPULAR DE PONENT

Les redaccions guanyadores són:
El riu Segre, un gran tresor d'aquesta ciutat. Aina Bonet, El meu racó preferit de la ciutat on visc. Jaume Juncosa. Un racó deliciós. Ana López i L'arc del pont. Bernat Petanàs.

imagen
imagen

Concursos i premis

25

XIV Certamen de lectura en veu alta

 Uns quants alumnes de l'educació primària i secundària vam ser escollits per participar en aquest certamen i vam estar practicant la lectura dels textos durant unes setmanes. El grup d'alumnes de 3r i 4t d'ESO vam aconseguir passar a les semifinals del concurs, tot i que malauradament no vam passar a la final. Ha estat una experiència molt  positiva per tots els qui hi hem participat ja que ens ho hem passat molt bé, hem après a coordinar-nos i hem pogut gaudir de la lectura.

Mar Trindade, alumna de 4t d'ESO

Concurs de la Coca-Cola

Participar en el concurs de la Coca-Cola consistia a escriure un relat breu sobre la temàtica que se't plantejava aquell mateix dia durant dos hores. Haver-hi participat ha estat una experiència molt enriquidora i agraïm molt que se'ns hagi donat aquesta oportunitat.

Júlia Mauran i Laia Anguera, alumnes de 2n d'ESO

imagen
Concurs The Fonix

Sóc un dels afortunats que vam classificar-nos per a la final del Fonix. Tot i que no vaig guanyar, em vaig emportar una experiència que mai oblidaré. Estàvem molt nerviosos, però poc a poc vam anar agafant confiança i vam realitzar les diverses parts de l'examen (reading, writing i speaking) sense excessiva dificultat.

Pau Porta, alumne de 1r d'ESO

Proves Cangur

Les proves Cangur són unes proves matemàtiques amb més de trenta anys de tradició, que es realitzen un cop a l'any a Catalunya. La prova consta d'un seguit de 30 exercicis, ordenats segons el seu grau de dificultat, en els quals s'ha d'escollir una de les quatre respostes proposades. Cada any es premien els 80 millors resultats i es publica una llista amb els resultats dels 500 millors participants.

Pau Fortuny, alumne de 4t d'ESO

Premis Llanterna digital

Aquest any, alguns alumnes de 3r i 4t d'ESO, Alba Porta, Enric Condal, Paula Sopena, Mar Trinade i Lluïsa Pernas hem participat en els premis Llanterna digital que tenen com a objectiu contribuir al foment de l'ús del català i de l'occità mitjançant l'elaboració de curtmetratges al voltant de la llengua, en el seu sentit més ampli i des de qualsevol perspectiva. Nosaltres vam elaborar un vídeo de poc més d'un minut amb el lema "Tens una llengua, ensenya-la".

Lluïsa Pernas, alumna de 3r d'ESO

imagen
imagen
imagen
imagen

Trailwalker

26

primera dona a creuar la meta.

EQUIP, aquesta paraula tan curta resumeix la Trailwalker Girona 2017. Equip no és un grup de gent, equip és un grup de gent que persegueix un objectiu comú, anteposant els interessos col·lectius als seus personals, sacrificant-se, traient hores d'on no hi són per entrenar, entrenar tot i tenir molèsties i, sobretot, ajudar-nos en els moments difícils, que durant 13 hores també n'hi ha.

IMPRESSIONANT és la paraula que defineix la participació en aquesta 3a Trailwalker. Impressionant l'ambient, impressionants tots els qui ens vau seguir des de casa via Facebook, Instagram , Messenger , WhatsApp ( sense vosaltres no hauria estat el mateix) , impressionant la companyonia amb els equips propers a la general, impressionant el caliu entre els 19 Safalleida trailwalker que vam anar a Girona i impressionants els corredors (a cada avituallament milloraven el temps), impressionant la classificació (1r equip de ponent en arribar a meta, desens en la general per equips i 1a dona en arribar a meta).

Enhorabona Ramon Petanàs Subies, Sebas Zafra Valverde, Natàlia Valera Batalla i especialment a tu, Màrio Guiu Sanz .

SOU MOLT GRANS !

Molts de vosaltres vau sentir la paraula "Trailwalker" per primer cop l'any 2015,  quan hi vàrem participar per primer cop, però la TRW fa més anys que existeix i l'any 1981 va passar a convertir-se en un esdeveniment Oxfam que recaptava donatius. Avui és un dels principals desafiaments esportius del món, amb 16 esdeveniments a 11 països.
L'objectiu? Lluitar contra la pobresa i la fam. Per això cada equip es compromet a recaptar com a mínim 1500 euros que Oxfam destinarà als projectes de cooperació, acció humanitària, comerç just i sensibilització, en més de 90 països de tot el món. .
Trailwalker és un desafiament esportiu que consisteix a recórrer 100 km en un màxim de 32 hores. No és una cursa de relleus, sinó que els quatre membres de l'equip han de començar i acabar junts. No cal córrer maratons o ser un o una atleta professional per poder participar-hi. Amb l'entrenament adient, l'actitud mental necessària i un bon equip de suport, completar la marxa és a l'abast de qualsevol. 

Aquest any, l'equip ha estat format pels corredors Natàlia Valera, Sebas Zafra, Ramon Petanas ( tots tres feien la cursa per segon cop) i Mario Guiu ( que repetia per tercera vegada) i pels assistents Mònica Argilés i Esther Castelló. 

Han aconseguit fer els 100 km en 13 h i 06 min arribant en desena posició a la classificació per equips i fent possible que la Natàlia fos la 

 Per tercer any consecutiu la SAFA ha tornat a la TRAILWALKER de Girona, celebrada el passat 1 d'abril de 2017.  La Tailwalker és una experiència inoblidable que fa aflorar molts sentiments i sensacions als corredors i acompanyants. 

imagen
imagen
imagen

El pessebre d'aquest any ja és un record...
Amb moltes hores de muntatge, organització, decoració i, per descomptat, la participació dels personatges principals: els nostres alumnes; va ser possible tornar a realitzar el PESSEBRE VIVENT a la nostra escola juntament amb una bona dosi de "caos", il·lusió i la incondicional ajuda en el muntatge de les escenes per part de les famílies i de tot el professorat.

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/778-pessebre-vivent-2016

Festa del Col·legi

Un any més, hem gaudit de valent en el dia de la festa del nostre Col·legi! 

http://www.safalleida.com/index.php/categories/blocsafa/item/922-festa-del-col-legi-2017

27

Carnaval

imagen

Berenar Solidari

El dijous 25 de maig vam celebrar el tradicional "Berenar Solidari". Aquest berenar s'organitza per ajudar a aquells qui ho necessiten i aquest any tenia com a finalitat contribuir a la tasca formativa i educativa dels infants i joves que participen en el Casal d'estiu de Cervera.

Dia de la no-violència

El 30 de gener es celebra el Dia de la no-violència i la pau, en record a Gandhi.
És per això que nosaltres ens unim a aquestes celebracions per dir fort i clar que estem a favor d'un món ple de pau, on rebutgem les injustícies i estem al costat  dels pobles que pateixen la guerra i la fam.

imagen
imagen
imagen
La beata Anna Maria Janer Anglarill, fundadora de l'Institut de les germanes de la Sagrada Família d'Urgell, va néixer a Cervera el 18 de desembre de 1800 i va morir a Talarn l'11 de gener de 1885.

En memòria seva, al voltant de l'11 de gener dediquem una setmana a recordar-la i es programen un seguit d'activitats per donar a conèixer el seu carisma.

La Cadena d'Aliments

El dijous 15 de desembre, tots els alumnes del col·legi vam sortir al carrer i, una vegada més, vam fer una cadena humana per fer arribar a la Parròquia del Carme tots els aliments i productes recollits a l'escola.
Un any més ha estat un gran èxit.

Pastoral

28

imagen

Comunions

El cap de setmana del 20 i 21 de maig van tenir lloc les comunions a la nostra capella.

Pastoral

imagen
imagen

Celebració del Sagrament de la Confirmació 

El passat 30 d'abril, 15 alumnes de 3r i 4t d'ESO de la nostra escola van rebre el Sagrament de la Confirmació a la Parròquia del Carme de Lleida, acompanyats de familiars, amics i personal de l'escola. La celebració d'aquest sagrament, presidida pel Bisbe de Lleida, Monsenyor Salvador Giménez, va ser molt emotiva.

Els grups AMJ tenen l'objectiu de formar als nostres alumnes en la part religiosa impregnada del carisma de la nostra beata d'una manera  lúdica i propera als nostres alumnes

29

imagen
imagen
imagen
imagen

Durant el curs 2016/17 a l'Aula de Música hem fet moltes activitats! A més de totes les classes ordinàries d'instrument, cant coral, llenguatge musical i agrupacions, durant el curs organitzem diferents activitats com audicions, concerts, tallers de cap de setmana i molt més!

Aquí teniu unes imatges i vídeos d'algunes activitats.

AMCSF Aula Música

30

imagen
L'AMPA TRONTOLLA...  

En el món casteller  un castell és una torre humana de diversos pisos d'alçada. Les persones que participen en la seva construcció són de tots els gèneres, edats, complexions físiques, indrets, etc. Per aixecar un bon castell cal constància, treball, esforç, regularitat, confiança, compenetració, germanor, il·lusió... Sense aquestes virtuts el castell s'ensorra i els somnis de construir una torre ben alta, orgullosa i que desperti admiració, s'esmicolen. Tothom hi té una funció i un pes específic determinat: els que fan la base (pinya), els de primera mà, segona mà, enxaneta...  Ningú és més important que l'altre.  Si la pinya no està ben assentada, el castell trontollarà, si l'enxaneta no corona el cim, el castell no s'haurà carregat, si la resta de persones no es mantenen fermes, el castell s'ensorrarà.

L'AMPA es pot assemblar a una colla castellera, encara que no us ho sembli i encara que aquesta afirmació desperti somriures d'incredulitat. L'AMPA també està formada per un conjunt de persones que treballen per un projecte comú: l'educació dels nostres fills i filles. És emocionant veure com es carrega un castell, veritat? Què alt pugen! Més amunt! És el resultat de l'esforç de tots els integrants de la colla i d'altres  persones anònimes (amics, familiars, aficionats i espectadors) que s'uneixen en un gest espontani per tal de fer una base ferma i estable que possibiliti aixecar una estructura tant imponent com és una torre humana.

Què passa quan els veterans d'una colla castellera han de deixar el món casteller? La incertesa envaeix els que es queden sobre si seran capaços de continuar carregant torres tant sòlides i consistents...  I de la mateixa manera, ¿què passa quan pares i mares que han estat tant involucrats i compromesos a l'AMPA, deixen aquesta associació quan els seus fills i filles acaben els estudis al col·legi? Doncs que la pinya trontolla, i amb ella el castell sencer. Ens havíem acostumat a la presència constant del Ramon allà on feia falta un cop de mà, de forma desinteressada i amb aquell humor tant autèntic que el caracteritza... I a la feina de la Sílvia, invisible a ulls de molta gent, però imprescindible pel correcte funcionament de l'AMPA (extraescolars, organització d'esdeveniments...) També a tots els altres que em deixo i que també han estat pilars essencials de l'AMPA.

Cridem fortament per tal que altres pares i mares agafin el relleu d'aquests que marxen i puguem continuar fent pinya i exhibint els nostres castells intactes. Els motius són diversos: sentiment de pertinença a una associació, donar exemple als nostres fills i filles de la bondat de col·laborar en projectes associatius, establir lligams amb altres pares i mares, conèixer l'equip directiu i el professorat, apropament a temes d'actualitat relacionats amb l'educació, participar en la preparació d'activitats adreçades als nostres fills i filles (extraescolars, aplec, revetlla...), expressar la nostra opinió, traslladar inquietuds, fer suggeriments per millorar aspectes que considerem cabdals per a l'educació dels nostres fills i filles.

AMPA

31

imagen

No deixem que el nostre castell trontolli. Apuntalem-lo fortament. Fem que els nostres fills i filles mirin embadalits com entre tots carreguem la torre humana més formidable, sòlida i robusta que ningú hagi vist mai, gràcies a l'esforç i tenacitat que els seus pares i mares hi han dedicat.

Us hi esperem. Sereu benvinguts!  

AMPA

http://www.ampasfamilia.com/

Entrevista a Susanna Cano.  

Buenos días, somos alumnos de quinto de Primaria y tenemos el placer de tener con nosotros a Susanna Cano, representante de la Titularidad del Colegio Sagrada Familia de Lleida. 

1.- ¿Dónde pasó su infancia? En Barcelona. ¿Recuerda alguna anécdota? Sí. Cuando era pequeña, debía tener tres o cuatro años, fui de vacaciones a Marbella con mis padres. Yo soy la pequeña de mis hermanos e iba jugando detrás de ellos cuando se subieron a un bordillo y yo subí detrás de ellos y me caí. ¡Me apareció un chichón enorme en la frente! Me pusieron una moneda y me apretaron fuerte para bajarme la hinchazón.  A mí no me dijeron nada, pero mis hermanos recibieron una bronca impresionante.  

2.- Cuándo era pequeña ¿A qué le gustaba jugar? Me gustaba jugar a maestras.  

3.- ¿Qué quería ser de mayor? A veces decía que quería ser maestra y otras, que quería ser azafata.  

4.- ¿Qué estudios cursó? En mi época se estudiaba Enseñanza General Básica (EGB) y cuando terminé estudié Formación Profesional: cursé dos años de administrativo, tres años de informática de gestión y, luego, me matriculé en magisterio. ¿Dónde? Todos estos estudios los realicé en diferentes colegios de Barcelona y la carrera, en la Universidad Ramón Llull.          

5.- ¿Cómo descubrió su vocación religiosa? Hasta los catorce años estuve en un colegio,  y luego cambié para estudiar Formación Profesional. Estudié en un colegio de la Sagrada Familia de Barcelona. En el momento en que llegué, me ofrecieron formar parte de unos grupos como los que aquí llamamos Moviment Janer. Grupos donde nos reuníamos una vez por semana y algunos fines de semana hacíamos convivencias. Allí empecé a conocer gente, que más o menos tenían mi edad, y nos propusieron hacer una experiencia de verano: unas colonias de verano con niños de familias con un nivel económico muy bajo y que, por tanto, no podían pagarlas. . A raíz de todo esto también conocí religiosas y empecé a pensar que quizá esto podría llegar ser un estilo de vida para mí.  

6.- Sabemos que ha trabajado en otros centros, ¿Cuáles? Empecé trabajando un año en Andorra, en la Llar d'Infants con niños pequeños. Después estuve seis años en un colegio de Barcelona, en la calle Avinyó; ocho años en Viladecans y, desde el año 2011, estoy aquí, en Lleida.  

7.- ¿Qué responsabilidades le supone ser la representante de la titularidad? Responsabilidades muchas. Yo llego aquí a primera hora de la mañana y nunca sé qué sorpresas me voy a encontrar (entre risas). La teoría dice que sería el responsable de

gestionar el personal, de recursos humanos,  y el responsable económico. Lo que sucede es que, como también soy maestra, si tengo que hacer una sustitución no me importa hacerla o colaborar en la Llar d'Infants o, en el comedor también. Entonces mis responsabilidades son unas, pero, si hay que echar una mano en otro sitio, tampoco me cuesta.  

8.- ¿Qué es lo más difícil de este trabajo? Lo más difícil es que a veces hay que tomar decisiones que no me gustan mucho porque son complicadas y a mí me gustaría hacerlo de otra manera. Sin embargo, hay una serie de circunstancias que me obligan a tomar esa decisión y no otra. ¿Qué es lo que más le gusta? A mí siempre me ha gustado mucho todo lo referente al trabajo administrativo, gestiones administrativas, papeles y, muy especialmente, el contacto con los niños.

9.- ¿Está contenta con el trabajo que se está haciendo en este centro? Sí, he de decir que de los centros en que he trabajado, este es uno de los que, en gran parte del claustro de profesores, se nota ganas de trabajar y eso es muy positivo. Cuando tú haces una propuesta de cambio y ves que los profesores se apuntan al carro es importante. Sería muy difícil observar que cuando, des del equipo directivo, se proponen actuaciones distintas, viéramos que a la gente le cuesta o no las quiere hacer. Personalmente, aquí detecto una disponibilidad importante para hacer todo lo necesario de manera que el colegio avance, se mueva...  

10.- ¿Dedica muchas horas diarias a su trabajo? Depende del día y de la semana. Hay semanas que es muy fácil y puedo venir a las nueve de la mañana y marcharme a las cinco de la tarde. En cambio, hay otras que llego a las siete de la mañana y me voy de aquí a las nueve de la noche.  

11.- De todas las fiestas que se celebran en el colegio, ¿cuál es la que más le gusta? Me gusta mucho la fiesta del cole y la que este año me puso "la piel de gallina" fue el día 11 de enero cuando celebramos la fiesta de la Mare Janer. Fuimos a la Parroquia del Carme iglesia desde tercero de primaria hasta cuarto de la ESO. Si recordáis, en algunos momentos subí a leer y cuando miraba aquella iglesia tan llena de niños, todos los bancos repletos, los profesores, el grupo de músicos del colegio etc. Fue muy emotivo. Guardo muy buen recuerdo de ese día.  

12.- ¿Qué es lo que más le gusta hacer en su tiempo libre? Me gusta leer, tocar la guitarra y también cantar.  

13.- ¿Tiene algún hobbie, cuál? Antes me gustaba mucho la informática pero cada vez la voy aborreciendo más (risas).    

Aquí termina nuestra entrevista. Muchas gracias por habernos dedicado un poquito de su tiempo y responder nuestras preguntas. 

imagen